Preus Matrícula 2025/26

A. CICLES DE GRAU MITJÀ, PFI, GB i IFE

  • PFI: sense cost de material
  • GM i IFE: 85€ de material
  • GB: 85€ + cessió val escolar o 145€

B. CICLES DE GRAU SUPERIOR

LOOIFP

Preu per curs complert: 360 € en concepte de preu públic + 85 € en concepte de material

Preu per mòdul: 65 €  en concepte de preu públic*+ 85 € en concepte de material

* Si l’import supera el preu públic (360 €) es considerarà curs complert.

Si l’alumne es matricula en dos cicles (ja sigui en curs complert o parcial) haurà d’abonar el corresponent import de la matrícula per cada cicle formatiu.

BONIFICACIONS EN EL PAGAMENT DEL PREU PÚBLIC

a) Bonificació del 50%:
  • Família nombrosa (categoria general) i/o monoparental (categoria general i especial)
  • Persones que en el curs anterior han obtingut beca o ajut a l’estudi del Ministeri d’Educació*

*Les persones que no hagin gaudit de beca o ajut a l’estudi en el curs anterior, però demanin una beca o ajut a l’estudi per al mateix curs acadèmic en què és matriculen, podran sol·licitar, un cop obtinguin l’atorgament de la beca o ajut, el reintegrament del 50% de l’import de preu públic que hagin abonat a la matrícula. El reintegrament es farà efectiu presentant la documentació de l’atorgament no més tard del dia 31 del mes de juliol de l’any d’acabament del curs.

Aquestes bonificacions no són acumulables.

b) Exempció total:

  • Família nombrosa o monoparental (categoria especial)
  • Persones que poseeixin la declaració legal de minusvalidesa en un grau igual o superior al 33%
  • Persones subjectes a mesures privatives de llibertat
  • Víctimes d’actes terroristes, els seus cònjuges, fills i filles
  • Persones membres d’unitats familiars que percebin la renda mínima d’inserció
  • Víctimes de violència de gènere
  • Les persones que en el curs acadèmic immediatament anterior han obtingut el premi d’honor en el batxillerat o el premi extraordinari de batxillerat, estan exemptes del preu públic corresponent a la primera matrícula en el primer curs dels cicles de grau superior, tant si es fa per curs complet com per matrícula parcial.
  • Les persones guanyadores del premi extraordinari dels ensenyaments de formació professional, dels ensenyaments professionals d’arts plàstiques i disseny, o dels ensenyaments professionals de música o professionals de dansa, en els termes que preveu la normativa que els estableix.
  • Les persones menors tutelades o persones extutelades menors de 21 anys. La condició de persona tutelada o extutelada s’acredita mitjançant un certificat emès per la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència o l’òrgan equivalent d’altres comunitats autònomes.

RETORN DEL PREU DE MATRÍCULA (preu públic dels Cicles Formatius de Grau Superior)

A.Respecte a la devolució general

1. Fins a l’últim dia del segon termini per fer el pagament fraccionat al mes de setembre, per tal que els instituts puguin oferir la plaça a la qual han renunciat altres persones, cal procedir de la manera següent:

a) Si l’alumne o l’alumna obté plaça per al mateix cicle formatiu de grau superior en un altre centre dependent del Departament d’Educació i Formació Professional.

O bé:

b) Si l’alumne o l’alumna obté plaça per a un altre cicle formatiu de grau superior en un altre centre dependent del Departament d’Educació i Formació Professional.

L’alumne o l’alumna ha de:

– Sol·licitar plaça al segon centre i adjuntar una còpia de la matrícula efectuada al primer centre (sense haver d’ingressar l’import de la matrícula al segon).
– Presentar l’escrit de renúncia de la plaça al primer centre (i se’n queda còpia) sense que se li retorni l’import ingressat.
– Presentar, al segon centre, la còpia de la renúncia de la plaça i matricular-s’hi.
Tant en el cas a com en el b, el primer centre ha de transferir al segon l’import de la matrícula que ha satisfet l’alumne o l’alumna en el curs.

2. Igualment, fins a l’últim dia del segon termini per fer el pagament fraccionat al mes de setembre, si la direcció del centre educatiu aprecia la concurrència de causes que considera justificades, i diferents dels dos casos esmentats al punt 1 (a, b), pot retornar l’import ingressat a l’alumne o l’alumna.
Procediment: la direcció del centre ha d’instruir un breu expedient que s’inicia amb la sol·licitud del o de la reclamant i finalitza amb una resolució. La persona interessada pot interposar recurs d’alçada d’aquesta resolució davant la direcció dels Serveis Territorials o la gerència del Consorci d’Educació de Barcelona.

3. A partir del dia següent d’haver finalitzat el segon termini per fer el pagament fraccionat al mes de setembre, si la direcció del centre educatiu aprecia la concurrència de causes que considera justificades, pot retornar la part proporcional de l’import ingressat corresponent al temps que el o la reclamant no rebi el servei del centre.
Procediment: la direcció del centre ha d’instruir un breu expedient que s’inicia amb la sol·licitud del o de la reclamant i finalitza amb una resolució. La persona interessada pot interposar recurs d’alçada d’aquesta resolució davant la direcció dels Serveis Territorials o la gerència del Consorci d’Educació de Barcelona.
4. Fins al 31 d’octubre del curs escolar, si l’alumne o l’alumna obté plaça pública bé en l’ensenyament universitari, bé en els ensenyaments artístics superiors, s’ha de matricular al centre corresponent i ingressar l’import de matrícula de l’ensenyament universitari o de l’ensenyament artístic superior. Cal que renunciï a la plaça del centre on s’havia matriculat del cicle formatiu i demani el retorn de l’import ingressat (i ha de lliurar el resguard de la nova matrícula).

B. Respecte a una baixa en un institut i accés a l’IOC (del mateix cicle formatiu):

Des del dia següent d’haver finalitzat el segon termini per fer el pagament fraccionat al mes de setembre fins al 31 d’octubre del curs escolar, si un l’alumne o l’alumna es vol donar de baixa en un institut dependent del Departament d’Educació i Formació Professional per una causa personal justificada (entre d’altres, l’obtenció de feina o canvis d’horari o de torn, embaràs, malaltia o hospitalització prolongada, canvi de domicili, etc.), o per una causa familiar justificada (entre d’altres, mort, malaltia o hospitalització prolongada d’un familiar fins al segon grau), per inscriure’s a l’IOC en un cicle formatiu a distància del segon semestre en el període de matriculació ha d’acreditar davant l’institut dependent del Departament d’Educació i Formació Professional la causa del canvi de centre.
La direcció del centre ha d’instruir un breu expedient que s’inicia amb la sol·licitud de l’alumne o l’alumna i finalitza amb una resolució en la qual accepta o denega la sol·licitud de baixa; en el cas d’acceptació de la baixa, la direcció ha d’informar del preu públic que ha abonat l’alumne o l’alumna.
Durant el període de matrícula de l’IOC, l’alumne o l’alumna ha de comunicar-li que ha tramitat la baixa a l’institut dependent del Departament d’Educació i Formació Professional i, si escau, ha de lliurar la resolució de baixa.
L’institut ha de remetre a l’IOC, no més tard de l’últim dia de matrícula, la certificació de l’import ingressat per l’alumne o l’alumna i la documentació que justifica el canvi, i ha de transferir l’import de la matrícula al compte de l’IOC. L’IOC ha de descomptar a l’alumne o l’alumna l’import ingressat prèviament a l’institut sense que pugui donar lloc a la devolució de cap quantitat, tot i que la resta sigui negativa.

C. Respecte a una baixa en un institut:

Des del dia següent d’haver finalitzat el segon termini per fer el pagament fraccionat al mes de setembre fins al 31 d’octubre del curs escolar, i en casos molt excepcionals (entre d’altres, malaltia o hospitalització prolongada, mort de familiar fins al primer grau, embaràs de l’alumna, etc.), quan un alumne o alumna en modalitat presencial es dona de baixa a l’institut, la direcció del centre, a elecció de l’alumne o l’alumna, ha de concretar que accepta la renúncia de la plaça i retorna l’import ingressat o bé que reserva la plaça per al curs següent, sense retornar l’import ingressat, el qual serveix com a pagament del curs següent (en aquest cas no computin les convocatòries).

Procediment: la direcció del centre ha d’instruir un breu expedient que s’inicia amb la sol·licitud del o de la reclamant i finalitza amb una resolució. La persona interessada pot interposar recurs d’alçada d’aquesta resolució davant la direcció dels Serveis Territorials o la gerència del Consorci d’Educació de Barcelona.

 

DADES DE CONTACTE

Carrer d'Enric Prat de la Riba, 11-17
08901, L'Hospitalet de Llobregat

Telf: 933371805

iesllobregat@xtec.cat

+ Info